Sunday 7 June 2009

Lang weekend


Vorige week was het Pinksteren, maar daar doen ze hier niet aan. Maar dit weekend hebben wij een extra dag vrij. Het is Queen's Birthday. Ik weet niet welke koningin, maar ik vier het wel. Dus op deze extra dag zijn we eens richting Bright gereden. Bright is een klein plaatsje wat voornamelijk een sneeuwbestemming is, maar ook in de herfst komen er veel toeristen voor de verkleurende Maple bomen.
Dus wij 's ochtens al vroeg op pad om met een omweg naar Bright te gaan. Ook Spike mocht dit keer mee, want het zou een lange dag worden. De route erheen was mooi, maar op een gegeven moment vind ik het op elkaar gaan lijken en dan ga ik me vervelen. Maar uiteindelijk kwamen we dan na 4 uur rijden aan in Bright. Goede timing, want het is tijd voor lunch. Na wat heen en weer lopen kwamen we bij een leuk restaurantje uit met een openhaard. Doet het altijd goed. Het eten was er heerlijk. Tijdens onze korte wandeling hadden we al gezien dat er nu niet veel te doen was en het dorpje viel me wat tegen. Dus besloten we dat we de route nog wat gingen verlengen en door zouden rijden naar Beechworth. Daar aangekomen waren we gelijk onder de indruk. Er zijn daar nog veel oude gebouwen en veel restaurantjes en winkeltjes. Hier wil ik zeker nog een keer naar terug, maar dan een weekend. Dit is wel een plekje om verder te ontdekken. Doordat we ook nog een aardige rit naar huis hadden, konden we er nu niet echt veel tijd doorbrengen. Als we dit hadden geweten, waren we er gelijk heen gereden. Maar dat komt nog wel.
De rit naar huis ging een stuk sneller, want nu het toch wat schemerig werd, gingen we maar over de snelweg. Het was dus een eind rijden voor lunch, maar we hebben weer een stuk van Victoria gezien wat we nog niet kenden. en het was zeker niet voor niets.

No comments: