Sunday 29 June 2008

Telefoon..... of toch niet?

Afgelopen maandag kregen we dan onze telefoonaansluiting. Ze komen binnen, controleren met een telefoon of je aangesloten bent ze gaan weer en je bent in 2 minuten $150,00 armer. Telstra helpt je graag. Natuurlijk zijn er andere providers in Australiƫ, maar als je in het 'buitengebied' woon word het een ander verhaal. De andere providers zijn wel hun netwerk aan het uitbreiden, maar ze komen pas volgend jaar in de buurt. Dat duurd toch net even te lang.
Nou zou je denken.... zo die zijn snel aangesloten, dat hebben ze mooi voor elkaar. Dat dachten we ook. Donderdagavond nog een tijdje (2 uur) met m'n oom aan de telefoon gezeten. Erg gezellig allemaal. Maar dan wil je je ouders bellen die terug komen van vakantie, heb je plotseling geen kiestoon meer. Dan maar even bellen met Telstra. Na de nodige vragen beantwoord te hebben, kregen we te horen dat waarschijnlijk onze telefoon het probleem is, want hun kunnen gewoon contact krijgen met onze lijn. Dat klopt... de telefoon gaat over, maar als je hem opneemt gebeurt er niets. Dat was duidelijk. Het was de telefoon. Dus wij een andere telefoon geregeld en weer proberen. Nee hoor. Nog steeds hetzelfde probleem. Dus maar weer bellen. Dit was toch wel heel vreemd....want hun konden gewoon contact krijgen met onze lijn. Maar ze zouden een monteur sturen.....Dinsdag. Maar we zouden het graag zo snel mogelijk weer gemaakt willen hebben, zodat we naar Nederland konden bellen. Helaas...dinsdag. We moeten dan maar met ons mobiel bellen. Tuurlijk, dat kost niets. Kregen we ook te horen als het aan ons lag we natuurlijk kosten berekend. Tuurlijk...ik had niet anders verwacht.

No comments: