Wednesday 18 June 2008

Doorzakken

Alle nodige dingen waren aangeschaft en was er even niets anders meer te doen voor mij dan wachten op de sleutel. Bert was druk bezig met een schoorsteen af te breken. Een klus wat niet echt opschoot voor hem en het was veel klimmen. Dus ging ik hem maar helpen. Hij steen voor steen afbreken en de mortel eraf hakken en dan via een slide naar beneden laten glijden. Daar stond ik netjes te wachten om de stenen netjes weg te halen en te stapelen. Aangezien er steeds wat tijd tussen zat, ging ik maar de zolder op om de mortel die in de emmers gedaan werd, naar beneden te dragen. Er lag bijna over de hele zolder een vloer maar aan de rand niet. Geen probleem, je loopt dan gewoon over de balken. En daar ging het net mis. De eerste stappen gingen goed, maar toen gleed ik van een balk. Resultaat...... een been door het plafond. Want dat is hier niet meer dan een paar latjes met pleister er tegenaan.

Kortom, een enorme zooi. Ik had dus wat extra te doen. Gelukkig reageerde ik snel en kon ik mezelf opvangen. De enige schade was een stukje vel van de hand en een blauwe plek. Niets te klagen dus. Alleen ook Bert wat extra werk bezorgd. Volgens hem was het zo gerepareerd en viel het wel mee. Hij moest daarnaast toch het plafond door trekken, omdat de schoorsteen daar dus weg gehaald werd. Weer een geluk bij een ongeluk.

No comments: