Tuesday 8 April 2008

Het zal me lukken

Even klagen over de verkeerde personen bij een bank.
Ik ging vrijdag wat informatie inwinnen over hypotheken. Daar was het antwoord van YVONNE dat het niet mogelijk was. Eerst moet Gerrit door zijn 3 maanden proeftijd heen, voordat we een lening/hypotheek kunnen krijgen. Ik nog als argument dat we spaargeld hebben en binnenkort meer geld komt door verkoop van huis. Maar nee dat maakte geen verschil. Dus haar advies was.. Ga eerst huren, kijk daar in de omgeving rustig rond en ga dan wat kopen. Dat willen we niet. We willen een opknapper kopen en dat ik die ga opknappen. Dat was volgens haar niet slim, want je kende de omgeving niet. Dus ik reageerde met..'Als het ons er niet bevalt verkopen we het gewoon weer en gaan we weer verder'. Zij vond dat we beter geld konden verspillen aan huren. Ze begon gelijk over het geld vastzetten voor een paar maanden en dat we een hogere rente zouden krijgen. Dat klinkt leuk, maar een groot deel zijn we dan weer kwijt aan de huur. Dus schieten we er niet veel mee op. Ik besloot maar verder mijn mond er over dicht te houden, want we kwamen er toch niet uit.
Dan beginnen we maar over iets anders. De creditcard. Word hier veel gebruikt en je kunt sparen voor airmiles. Dus met al die aankopen die we gaan doen is het toch leuk als we zo een reis naar Nederland kunnen verdienen. Ook de creditcard was een probleem. Weer eerst door de drie maanden proeftijd heen zijn en dan is het mogelijk. Maar we hebben toch aardig wat spaargeld op de bank staan, dus wat is het probleem? We moesten kunnen bewijzen dat we het af konden betalen. JAHA, maar we hebben dat spaargeld en er komt nog veel meer geld aan. Hoeveel moet je hier op de bankrekening hebben om een creditcard te krijgen?? Daar ging het niet om, we moesten het af kunnen betalen. Dus ik nog.. Voordat het spaargeld op is zijn we echt wel een flink aantal maanden verder en dan is Gerrit wel door zijn proeftijd heen. NEE was niet mogelijk.
Ik dus flink kwaad terug naar huis. Daar viel de mond van de familie open. Wat een onzin volgens hun. Je krijgt overal creditcards aangeboden en dan word er niet gevraagd naar loon, dus wat voor een onzin was dit. Hun dus wat rond gaan bellen. Uiteindelijk blijkt er via die bank wel een lening mogelijk te zijn voor ons, omdat we meer dan 60% van de huiswaarde zelf gaan inleggen. Ik was duidelijk bij de verkeerde persoon geweest.
Ik dus maandag weer even langs bij de bank. Even een afspraak maken bij de hypotheek-deskundige. Hier kan ik dus dinsdag voor terugkomen. Ik werd geholpen door MERIDITH en ik begon gewoon weer over een creditcard. Zij zei dat dit helemaal geen probleem was. Meestal vragen ze niet eens na hoelang je in dienst bent, maar gewoon wat je jaarinkomen is. En af en toe willen ze meer weten. Dus haar advies was gewoon aanvragen en dan verder zien. Ik mocht Meridith al, maar nu kon ik haar wel zoenen. Niet gedaan natuurlijk. Ik wil nog wel kans houden op een creditcard.
Dinsdag dus langs bij Tara. Ze begon ook gelijk over de drie maanden proeftijd. Ik dus gelijk afgekapt en begonnen over dat we meer als 60% inleggen dus dat het wel mogelijk was. Dat was inderdaad zo, want nu hadden we geen bewijs van inkomen nodig. Alleen moeten we wel al langer als drie maanden inwoners zijn van Australia. Maar ze zou gaan overleggen met haar manager.
Uiteindelijk kreeg ik dan het bericht dat de lening goedgekeurd zal worden, want ook hierbij werd meestal niet meer informatie opgevraagd. En daarbij kwam ook nog het bericht dat de creditcard goedgekeurd is.
Dus dat is maar weer het bewijs. Je kunt het voor elkaar krijgen, alleen moet je bij de juiste persoon zijn. En natuurlijk wat informatie achter de hand hebben om ze onder druk te kunnen zetten.

No comments: