Friday 31 October 2008

Alles tegelijk

Gisteren kreeg ik dan een telefoontje dat het zwembad binnen was, Dus wanneer ik hem kwam halen. Dus trailer gehuurd en op pad naar Poolwerx in Heathmont. Daar kwam de vraag of ik met de trailer achteruit kon rijden. Nog niet gedaan met deze auto, maar ik ga het proberen. Na 2 keer steken stond ik op de plek. Ja ik weet het, vrouwen kunnen niet rijden, maar deze toevallig wel. Ook de eigenaar was onder de indruk. Ik was de snelste deze maand. De week ervoor hadden ze zelfs een vrouw maar langs de weg laten parkeren, want na een half uur had ze het nog niet voor elkaar. Maar goed, het zwembad op de kar gepakt en naar huis. Ik haal goed aan om achteruit het pad op te rijden, zie ik daar in de achteruitkijkspiegel 5 stapels bestrating staan (zonder van de levering te weten), waarvan er 2 middenop het pad. Dus mijn plan van achteruit de garage inrijden ging niet door. Dus de auto zover mogelijk naar achter gereden en uit gaan pakken. Die lichte dozen waren een makkie, maar toen kwamen we bij de zwaargewichten. Kruiwagen erbij en verder. Bij Poolwerx hadden ze al gezegd "Niet alleen uitpakken", maar toen wist ik nog niet dat er nog meer werk stond te wachten. Want als ik nu alles zou laten staan en op Gerrit zou wachten zou ik de trailer niet optijd terug kunnen brengen en stonden er vannacht 2 auto's met een trailer langs de weg. Dus even wat meer kracht zetten en doorgaan. De laatste 2 paketten waren erg zwaar. Toen Gerrit ze 's avonds voelde, vroeg hij of ik wel helemaal goed bij m'n hoofd was. De trailer was uitgeladen en kon weer terug. Eén klus geklaard. Ik was wel moe, maar ik kon nog best even verder. Dus ging ik de 2 paketten tegels afpakken. Na 1 1/2 had ik het wel gehad en was dat laatste beetje voor Gerrit. Nog geen last van de rug, dus ik voelde me nog zeer voldaan dat ik zover was. Vanavond konden de auto's op het erf . Maar toen lag ik even plat en moest ik weer overeind komen. En daar ging het mis, flinke rugpijn. In plaats van een bedankje kreeg ik te horen "eigen schuld". Helaas had hij daar gelijk in.

No comments: